UWARUNKOWANIA I KIERUNKI ZMIAN ZASIĘGU GEOGRAFICZNEGO RYNKU MLEKA SUROWEGO W POLSCE
Monografia stanowi podsumowanie badań autorki odnośnie integracji przestrzennej rynku, przede wszystkim w odniesieniu do zasięgu geograficznego rynku mleka surowego. Podstawowym celem przeprowadzonych w publikacji badań o charakterze poznawczym było określenie zasięgu geograficznego rynku mleka surowego. Celem pobocznym pracy, również o charakterze poznawczym, było określenie wpływu zmian w organizacji zaopatrzenia spółdzielni mleczarskich w surowiec mleczny na ekonomikę transportu. Drugim celem pobocznym, o charakterze metodycznym, była weryfikacja spójności wyników uzyskanych przy użyciu różnych metod ilościowych, służących do delimitacji rynku. Niniejsza monografia porusza zatem problemy aktualne i ważne z punktu widzenia teorii ekonomii przestrzennej oraz funkcjonowania rynku mleka.
„Niniejszą pracę można uznać za cenny empiryczny wkład w dynamicznie rozwijający się obszar badań ekonomicznych. (…) Należy podkreślić najważniejsze walory pracy: szerokie ujęcie tematu, bogaty przegląd literatury przedmiotu, zastosowanie różnorodnych metod badawczych, krytyczną analizę uzyskanych wyników oraz przedstawienie zaleceń dla polityki państwa.”
dr hab. Dominika Milczarek-Andrzejewska,
prof. IRWiR PAN
„Podjęty w pracy temat uważam za trafny, aktualny i o dużym znaczeniu poznawczym i empirycznym. Autorka podjęła się oceny przydatności różnych metod ilościowych w analizach rynków rolnych. (…) Wnioski wynikające z badań stanowią wskazanie nie tylko dla zakładów mleczarskich, ale i producentów mleka.”
dr hab. Wawrzyniec Czubak
Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2017