Rada Programowa | Komitet Redakcyjny | Informacje dla autorów | Adres do korespondencji | Opublikowane numery PEFIM | Indeksacja w bazach danych | English |
Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing powstały w 2009 roku z przekształcenia czasopisma ciągłego wydawanego od 1992 r. ( Nr ISSN 2081-3430, eISSN 2544-0640 ).
W czasopiśmie publikowane są opracowania traktujące o roli instytucji finansowych i ich instrumentów w rozwoju wsi i rolnictwa. Daje ono szanse publikowania dorobku naukowego młodym pracownikom nauki umożliwiając korzystanie z kompetencji (recenzje) bardziej doświadczonych pracowników. Pełni rolę integracyjną środowiska naukowego ekonomistów i polityków agrarnych.
- Bogdan Klepacki (SGGW), prof. dr hab. – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – przewodniczący, Polska
- Mieczysław Adamowicz, prof. dr hab. – Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Polska
- Marian Podstawka, prof. dr hab. – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Polska
- Janusz Żmija, prof. dr hab. dr h.c. – Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, Polska
- Andrzej P. Wiatrak, prof. dr hab. – Uniwersytet Warszawski, Polska
- Lubica Bartova , prof. – Slovak Agricultural University in Nitra, Słowacja
- Julian Briz, prof.- Universidad Politecnica de Madrid, Hiszpania
- Alina Hyz, prof, University of West Attica, Grecja
- Francęsco.Sotte, prof. – Universita Politecnica delle Marche Ancona, Włochy
- Harun Uçak, prof, Alanya Alaaddin Keykubat University, Turcja
- Sandra Krtalic, Full Profesor – Academic Unit for Finance, Departament of Economics and Tourism, Juraj Dobrila University of Pula, Chorwacja
Komitet Redakcyjny
- Marian Podstawka, prof. dr hab. – Redaktor Naczelny
- Agnieszka Parlińska, dr inż. – Zastępca Redaktora Naczelnego, redaktor tematyczny (finanse)
- Tomasz Jaroszewski, mgr – Sekretarz
- Agnieszka Biernat-Jarka, dr
- Agata Kropiwiec – redaktor językowy, język polski
- Marzena Lemanowicz, dr – redaktor tematyczny (marketing)
- Halina Powęska, dr hab.
- Eugeniusz Pudełkiewicz, prof. SGGW dr hab.
- Christian Richter, dr – redaktor językowy, język angielski
- Janina Sawicka, prof. dr hab.
- Wiesław Szczesny, prof. SGGW dr hab., redaktor statystyczny
- Aleksandra Wicka, dr inż. – redaktor tematyczny (ubezpieczenia)
Informacje dla autorów
- Artykuły kierowane do opublikowania w czasopiśmie PEFiM prosimy przesyłać wyłącznie za pomocą formularza na stornie: https://js.wne.sggw.pl/index.php/pefim/about/submissions
- Czasopismo ukazuje się dwa razy w roku. Po otrzymaniu artykułu Redakcja skontaktuje się z Autorem informując o numerze zeszytu , w którym możliwe będzie opublikowanie nadesłanego opracowania.
- Zaakceptowane przez redaktora tematycznego artykuły zostaną przekazane do recenzji (etyka publikacji) do dwóch niezależnych recenzentów z zachowaniem zasad anonimowości („double-blind review proces”). W przypadku artykułów napisanych w języku kongresowym, co najmniej jeden z recenzentów będzie afiliowany w instytucji zagranicznej.
- Recenzja ma formę pisemną kończącą się jednoznacznym wnioskiem co do dopuszczenia lub nie artykułu do publikacji (formularz recenzji do pobrania)
- W celu zapobiegania przypadkom „ghostwriting”oraz „guest authorship”prosimy autorów o wypełnienie poniższego oświadczenia (oświadczenie autora – plik do pobrania). „Ghostwriting” i „guest authorship”są przejawami nierzetelności naukowej. Wszystkie wykryte tego typu zdarzenia będą dokumentowane i podawane do publicznej wiadomości. Autor zgłaszający artykuł do publikacji ponosi główną odpowiedzialność za udzielenie rzetelnych informacji.
- Autorzy ponoszą odpowiedzialność za treści prezentowane w artykułach (oświadczenie autora – plik do pobrania).
- Opłata za artykuł przyjęty do druku wynosi 700 zł +vat (23%) (faktura wystawiana jest po uzyskaniu dwóch pozytywnych recenzji). Autor zobowiązuje się do uiszczenia wymienionych opłat poprzez akceptację regulaminu i zasad przyjmowania tekstów.
- Etyka publikacji i przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom w czasopiśmie (standardy COPE)
PRZYGOTOWANIE ARTYKUŁÓW DO PUBLIKACJI
Zalecenia wydawnicze:
- Edytor – MS Word PL;
- Układ marginesów: G-5, D-5,9, L-4,2, P-4,2 cm;
- Interlinia – pojedyncza; wyrównanie – obustronne;
- Czcionka podstawowa – Times New Roman CE 10p;
- Streszczenia i literatura – 9p;
- Tytuł referatu – pogrubiona 14p; tytuły rozdziałów– pogrubiona 12p; podtytuły – pogrubiona 10p;
- Tytuły tabel, – u góry, do lewej 8p; tabele – czcionka 8p; bez wewnętrznych linii poziomych;
- Podpisy rysunków i wykresów pod obiektem, centrowane, 8p;
- Przypisy – 8p; Odwołania do literatury w przypisach wg wzoru: 1I. Nazwisko: Tytuł pracy. WYD, Miasto 1999, s. 110.
- Wykresy i rysunki (czarno-białe) w formacie akceptowanym przez edytor, umożliwiającym edycję rozmiaru i czcionki np. MS Excel, CorelDraw 8.0 lub wcześniejsze, formaty CPT, GIF, BMB, WMF dla map bitowych i megaplików;
- Alfabetyczny wykaz literatury wg wzoru:
- Nazwisko I.: Tytuł pracy, Tytuł periodyku 10/2009
- Nazwisko I.: Tytuł pracy, WYD, Miasto 2009
Praca powinna zawierać:
- na początku tytuł i stopień naukowy imię i nazwisko autora, nazwę instytucji;
- pod tytułem w języku polskim tytuł w języku angielskim
- na oddzielnej stronie abstrakt (z celem opracowania, metodami i wynikami) w języku polskim oraz angielskim, słowa kluczowe w języku polskim i angielskim
- adres pocztowy i e-mailowy Autora, nr ORCID
Objętość artykułu: 10-12 stron
Adres do korespondencji
Redakcja Zeszytów Naukowych SGGW
Polityki Europejskie, Finanse i Marketing
Katedra Polityki Europejskiej i Marketingu
Wydział Nauk Ekonomicznych
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
ul. Nowoursynowska 166
02-787 Warszawa
tel./fax.:(22) 5934077, 5934060
e-mail: agnieszka_parlinska@sggw.pl
Czasopismo ZNPE, FiM znajduje się w części B wykazu czasopism naukowych (lista z 2015 r.) pod pozycją 2132 z liczbą pkt. 13.
Zeszyty Naukowe zostały zakwalifikowane do finansowania w ramach programu MNiSW „Wsparcie dla czasopism naukowych” co wiąże się z ich wyższą punktacją (20 pkt.).
Indeksacja w bazach danych
- INDEX COPERNICUS
- BazEkon
- Baza Agro
- Repozytorium CEON
Opublikowane numery
Główną wersją wydawanego czasopisma jest wersja papierowa.
2019
2018
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 20 (69) 2018, stron: 258
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 19 (68) 2018, stron: 302
2017
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 18 (67) 2017, stron: 281
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 17 (66) 2017, stron: 222
2016
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 16 (65) 2016, stron: 147
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 15 (64) 2016, stron: 182
2015
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 14 (63) 2015, stron: 181
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 13 (62) 2015, stron: 170
2014
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 12 (61) 2014, stron: 250
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 11 (60) 2014, stron: 250
2013
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 10 (59) 2013, stron: 754
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 9 (58) 2013, stron: 668
2012
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 8 (57) 2012, stron: 527
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 7 (56) 2012, stron: 164
2011
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 6 (55) 2011, stron: 144
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 5 (54) 2011, stron: 215
2010
- Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 4 (53) 2010, stron: 356
Wydanie czwartego numeru zeszytów Polityki Europejskie, Finanse i Marketing zostało dofinansowane przez firmę: GENERALI T.U. S.A. (www.generali.pl). - Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, Nr 3 (52) 2010, stron: 480
2009